torstai 2. toukokuuta 2013

Teak lähestyy. Olenko valmis?

Jahas, taas on vierähtänyt tovi edellisestä kirjoituksesta. Syytän kuitenkin kiirettä ja ajanpuutetta: on ollut lauluillan treenejä, suomalaisen teatterihistorian ryhmätöiden treenejä sekä Teatterikorkeakoulun tehtävien treenausta. Oli tässä Vappukin välissä, joten olkaamme armollisia ;P

Ensinnäkin on sanottava että lauluilta viime perjantaina meni aivan uskomattoman hyvin, sekä itsellä että muilla. Kaikki lauloivat todella hyvin ja saivat tekstistä paljon irti. Jopa minä ylitin itseni ja kiskaisin yleisölle hyvän shown. Paljon on saatu minulle laulussa aikaan vuoden aikana. Kiitos ja ylistys Ari ja Inge. Kuten asiasta puhuimme lauluillan iltamissa: töitä on tehty. Ei tätä edistystä ole laiskottelemalla saatu. Nyt vaan toivotaan että saan jatkaa tämän asian parissa ja kehittää itseäni lisää.

Viime maanantaina Eero Ojala piti meille luennon "Teakkiin pääsemättömyydestä". Siinä oli mies, joka pääsi vasta 8. yrittämällä Teakkiin sisään. Hän kertoi myös elämäntarinaansa ja siitä, millaista Teakissa on opiskella. Luento toi minulle hyvän fiiliksen ja ajatuksen että eihän tässä ole itsellä vielä mitään kiirettä, kun vasta kolmatta kertaa olen sinne hakemassa. Ei sillä etteikö sinne haluaisi, mutta toisaalta ei pidä synkistyä jos turpaan tulee taas aikaisessa vaiheessa. Minä teen hakijan tehtävät ja raati tekee raadin tehtävänsä.

Vappu meni juhlien Jyväskylässä Emmin, Emman, Matin, Kayan (Aries-Teatterin tuotanto-ja markkinointipäällikkö) sekä Juhan kanssa. Oli pitkästä aikaa mahtava ilta pienellä porukalla istua iltaa ja sitten lähteä parille lähikapakkaan.

Arieksellakin ovat asiat hyvin. Ensimmäinen virallinen kokous on helatorstaina ja siellä käymme läpi mm. kesän projektin ja siihen liittyvät asiat. Treenithän siihen alkavat toukokuun lopussa ja näytökset ovat elokuussa, joten kesä menee työtä tehden, etenkin kun Kanavateatterissa olen myös kiinni. Käymme myös etismässä Ariekselle sponsoreita sekä julisteet on jo hyvä laittaa kohtapuolin painoon ja käsiohlejmatkin. Töitä riittää, mutta minä olen ottanut tehtäväkseni kuljettaa Arieksen läpi tulen ja jään kohti menestystä.

Teakin tehtäviä olen yrittänyt harjoitella aina kun on mahdollista, mutta nyt on tämä viikko ollut niin kiireinen, ettei ole kunnolla ehtinyt. Tiedän, tekosyitähän nämä ovat ja että kyllähän sitä aina voi nipistää yöunistaan tunnin, mutta toisaalta, ehkä nukun kuitenkin yöni hyvin enkä stressaa turhia. Omavalintaisen tein tänään ensimmäistä kertaa täysin kokonaan. Siinä täytyy vielä suunnat katsoa mahdollisimman tarkoiksi ja koettaa löytää sisältä sitä aitoa kuolemanpelkoa, joka on niin voimakkaana siinä läsnä.

Huomenna aamulla olisi esitettävänä Alexis Stenvall, yksinäisen miehen suomalaisuuden maisema- ryhmätyö, johon on tullut paneuduttua oikein Jouko Turkkaakin myöten. Sitä en stressaa. Se on hyvä esitys.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti