lauantai 5. huhtikuuta 2014

Nauttikaamme!

Hei!

Viikonloppu on mennyt oikein mukavasti tähän saakka. Nyt istuskelen koneella ja naatiskelen omasta rauhasta. Kahvin jälkeen voisin pikkuhiljaa laitella tavaroita kasaan, koska huomenna koittanee lähtö pikku hiljaa kohti Tamperetta :)

Koko viikon jännitin mitä mieltä Arieksen Teatterinvihaajanäytelijät pitäisivät tekstistäni. Meidän oli tarkoitus tavata jo keskiviikkona, mutta Kanavan harjoitusten takia, siirsimme tapaamista perjantaille. Eilen sitten luimme tekstin ensimmäistä kertaa läpi ja selitin näkemyksiäni ja syitä miksi olen kirjoittanut mitä olen. Ilokseni porukka tykkäsi tekstistä, etenkin Kaya joka nyt onneksí on minun käytettävissäni kesällä. Hyvä hyvä! En siis ihan paskaa ole paperille suoltanut. Toki lopputulokseen on vielä matkaa, mutta nyt voin kirjoitella toisen puoliajan turvallisemmalla mielellä :)  Lähetin myös tekstin suurelle opettajalleni , tohdin sanoa jopa ystävälleni, Jarmo Inkiselle ja pyysin häntä antamaan ammatilaisen mielipiteen tekstin laadusta. Luottanen häneen vahvasti, sillä luulisi yli 50 vuoden teatterin tekemisen jälkeen jotain jo tietävän. Odotan innolla vastausta.

Eilen näin pitkästä aikaa Erikaa sekä Mikkoa, jonka kanssa en ole iltaa istunut pitkään aikaan. Itse asiassa viimeksi omissa ylioppilasjuhlissani. Neljä vuotta siis viime kerrasta kun laskeskelimme. Aivan liian kauan! Pelailimme mm. Nintendo Wii konsolia. On muuten koukuttava peli :) Ilta oli mukava muutenkin! Kiitosta vaan!

Tänään näin Attea ja saunoimme. Haaveilimme saunan lauteilla lottovoitosta ja pohdiskelimme mitä kaikkea sitä oikeasti tekisi mikäli suuri summa joskus napsahtaisi kohdalle. Noh, ainahan niitä saa haaveilla :)

NÄTY olisi sitten luvassa tiistaina! Lähden huomenna jo illasta Jyväskylän suuntaan josta maanantaiaamuna lähdemme Emmin kanssa Tamperetta kohti. Emmi lähtee mukaan maskotiksi ja henkilökohtaiseksi cheerleaderiksi ;) Jospa se auttaisi saavuttamaan parhaan mahdollisen tuloksen!

Varasimme huoneen Cumuluksesta ja maanantaipäivä menee varmaan Tamperetta kierrellen. Tiistai aamuna sitten lähden itse pääsykokeisiin. Olen opetellut luonnollisesti ennakkotehtävän, mutta olen päättänyt nyt ensimmäistä kertaa etten stressaa.

Olen aina pääsykokeisiin mennessä miettinyt että menen sinne arvioitavaksi ja se luo lisää jännitystä. En jaksa enää. En jaksa stressata moisesta. Tiistaina menee miten menee, mutta minä en mene sinne arvioitavaksi, vaan minä menen sinne NAUTTIMAAN. Se on se, mikä minulla on päälimmäisenä mielessä. Annan kaikkeni ja enemmän mitä irti lähtee, mutta en stressaa turhia. Minä teen oman osuuteni, raati omansa.

Huomenna ystäväni Erja viettää syntymäpäiviään Revolutionissa johon hän on kutsunut juhlajoukon syömään syntymäpäiväpäivällisen. Ilmoittauduin mukaan. Täytyyhän sitä nyt käydä vuosia juhlistamassa. Sieltä on sitten hyvä siirtää focus tiistain koitokseen.

Mitä tulee Teakin tehtäviin, olen tyytyväinen Macbethini rakenteeseen. Nyt vaan alan tekemään toistoja niin vallan perkeleesti ja luon sen tarkaksi. Oman tekstin meinasin ensin ottaa Arieksen debyyttinäytemästä "Kunpa minä olisin sinä"- produktiosta, mutta sitten päätin etten ota valmista vaan luon sen itse. Ajatuskin on jo valmiina, joten taidankin alkaa kirjoittelemaan sitä tänään ja katson millaista tekstiä saan ulos.


Aikalailla vuosi on nyt kulunut siitä kun kävin puhelinkeskusteluja Jouko Turkan kanssa. Hän muistui muutama päivä sitten mieleeni. Mitähän hänelle mahtanee kuulua tänä päivänä? En kuitenkaan tohdi soittaa enää ja häiritä. Kyseinen herra olisi juuri sellainen jonka opetuksessa olisin halunnut olla. Tai vaikka edes istua ja kuunnella häntä. Siitäkin saisi jo varmasti hyvin paljon. Noh, ei mahda mitään. Aika se menee eteenpäin, mutta toisaalta aika myös sementoi kyseisen herran legendaarisuuden.

Pitäkää peukkuja etten nyt ihan kamalasti munaa Nätyssä :) Muistetaan Nauttia!

Aina on aikaa treenille ;) Fear The Fury!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti